tongariro crossing - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van petra en theo - WaarBenJij.nu tongariro crossing - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van petra en theo - WaarBenJij.nu

tongariro crossing

Door: petra

Blijf op de hoogte en volg petra en theo

02 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Tongariro

Vandaag hebben we weer veel foto's gemaakt.
We moesten vroeg op, want het busje kwam ons om 6.30uur ophalenen dat was nog wel de late bus. We moesten helemaal naar de andere kant van het meer en onderweg nog mensen oppikken. Het beloofde n prachtige dag te worden we zagen de bergen in volle glorie en de zon kwam prachtig op. We hadden geluk, want bij slecht weer kun je hem niet lopen. Een meisje hier was er speciaal voor terug gekomen, in januari regende het. Morgen ook en boven in de bergen sneeuw. Het vroor er vanmorgen trouwens ook. Dik aangekleed begonnen we met honderden! Anderen aan de klim, van 1100m naar 1900m en dan terug naar 800 m.
Of zoals theo zei 8keer de Dom op en 11keer af!
Ze hebben de paadjes hier mooi gemaakt met trappetjes erin en antislip matten....op een klein stuk na, juist bij een steile kraterwand erop , maar ook eraf. Sommige wisten echt niet hoe ze het voor elkaar mpesten krijgn...dan maar zitten of goed aan elkaar vast houden. Wat we onderweg te zien kregen was wel spectaculair. Er waren wel nog wat wolken gekomen, maar dat maakte het heel misterieus en toen zagen we ineens dat we in dekrater liepen. Daarna zagen we de emerald meerstjes...
Het is ook leuk dat je steeds weer dezelfde mensen inhaald of igehaald wordt. Ja er liepen ook verschillenede nederlanders. Jullie snappen wel dat we evengoed gezweet hebben ool al was het koud en winderig.

Wij vinden het ban ons een hele prestatie het was 19km in 6,30uur., maar vergeleken bij de iron man van gisteren was het niks er kwamen nog mensen binnen die er 15 uur over gedaan hadden en ze mochten nog tot middernacht binnen komen ...
We rusten nu lekker uit en gaan morgen naar Wellington we gaan er toch maar slapen, we wilden eerst met de nachtbus gaan, maar dan hadden we ons tot 00.45uur moeten vermaken ( in de regen).
In ieder geval voor vandag weer zeer zonnege groetjes.

• 02 Maart 2014 - 11:47

Stephan:

goed gedaan! en mooie foto's! groetjes stephan

• 02 Maart 2014 - 13:14

Mariet:

Wat een prestatie.....petje af !!!
    Groetjes Mariet

• 02 Maart 2014 - 18:29

Harriet:

he zus en theo, o helemaal geweldig de tongariro:-crossing. Heb er ook de prachtigste herrinneringen aan. Ik dacht ook dat t niet mooier kon worden. Geniet heerlijk verder. Frisse groet uit groningen. Peter en jet

• 04 Maart 2014 - 17:22

Teunie Van Dijk:

hallo Petra en Theo,
    We vinden het erg leuk jullie te volgen op jullie mooie reis.
    geniet ervan en doe voorzichtig.
    groet Hein en Teunie

• 04 Maart 2014 - 19:53

Anja:

Hoi T&P

Leuk dat ik jullie zo kan volgen. Volgens mij hebben jullie het goed naar je zin.
    Het is wel weer veel wandelen ;-). Niks voor mij.Vandaag jullie kaart ontvangen, bedankt daarvoor.
    Leuk die mannen hoor, maar ik val meer op een Chippendale hahaha

Groetjes Anja