Franz-Jozef - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van petra en theo - WaarBenJij.nu Franz-Jozef - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van petra en theo - WaarBenJij.nu

Franz-Jozef

Door: petra

Blijf op de hoogte en volg petra en theo

10 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Inderdaad een lange reisdag, om 9.30am vertrokkenen om 5.00pm aangekomen. Het zag er even naar uit dat de bus panne had, maar met n herstart zijn we toch hier gekomen.
Het was een prachtige rit, eerst langs de Buller gorgeen rivier door de bergen dan langs een van de mooist kustroutes. Gelukkig stopte de bus daar ook en konden we n wandelingetje maken langs de pancakerocks en de blow hols. Er groeien daar nog steeds palmbomen. Daarna weer het woud in en langs een paar meren. Het was n bewawolkte dag, voor te reizen wel prettig, maar je ziet dan natuurlijk niet zo mooi de schiftering van de bergen in het water(waar we veel over gehoord hebben) .
Nu nog even over het project van Ine e Louis.
Ze hebben dus een hele berg gekocht daar kunnen ze nu al wonen, maar ze willen er n eigen huis bouwen van de bomen uit hun bos. En hun kinderen (4) willen en mogen daar ook n huis bouwen. Zij kunnen dan de grond ook explateren, bosbouw, vee, wild en opossums vangen.
Laat ik even bij het begin beginnen. Louis kwam ons ophalen, ser kwam n" henk-jan" op me af, dat moest m zijn, even goed kijken ja ik zag het hij was t. We moesten alles op n oud vrachtwagentje laden en daar gingen we.. 28 km rijden en geen mens tegenkomen, de laatste 13 km over n dirt road en drie keer door het water. Toen zagen we rook uit n huisje komen op de beerg. De poort geopent en Ine stond ons al opte wachgen met koffie in n keurig opgeruimede cabin, zoals ze het zelf noemeden.. Ze hadden net de twee containers met hun spullen gekregen. Eentje moest er nog leeg. De tractor was er al uit, maar de auto zat ernog in. Ze hadden stroom van het kreekje, water uit de berg en warm water van de houtkachel.
We hebben ons helemaal schor gekletst en hebben samen de bezigheden van de dag gedaan. De loop van de kreek en de buizen op bladern gecontroleerd. De vallen voor de opossum uitgezet en natuurlijk de ene kant van hun grondgebied met het uitzicht op het meer.
De volgende dag hadden we een opossum gevangen....hhij kreeg n klap met de hamer ( ja zo kennen we louis) en toen hebben we zn vel eraf geplukt, dat levert nog n zakcentje op. Het i s trouwens heerlijk zacht.
Daarna zijn we nog naar de andere kant van de berg gelopen daar waar het productie dennenbos was en de vallen opnieuw uitgezet.
S middags zijn we weer naar het dorp gegaan en hebben we samen nog gegeten en gedronken en zijn wij gaan slapen in de lazy cow, het was er zo leuk als het klinkt.
Hopelijk komt morgen de zon er meer doorheen dat we de bergen goed kunnen zien, want we willen weer gaan wandelen. Die helikoptervucht gaan we niet doen....

• 10 Maart 2014 - 21:07

Jet:

Hoi petra en theo,
    Geweldig wat een neef hebben we...!! We zijn maar saai hier, niet?
    Bij t vorige verslag geen foto's ontvangen??
    Heel veel zonnige groetjes uit Limburg, 20 graden, en ook al bruin.
    liefs van je zus

• 10 Maart 2014 - 23:17

Richard Gough-Buijs:

Hoi Theo en Petra. Wat leuk om jullie reis te volgen. Vol met activiteiten. Petje af hoor, we doen het jullie niet na. Bijzonder om te lezen dat jullie je familie hebt geholpen. Ze hebben dus gewoon een berg gekocht? Dat kan dus allemaal in Nieuw Zeeland.
    Houd ons op de hoogte.
    Greetz Michael & Richard xx